El 2025, des del Viver d’Empreses Creativoculturals de Salt i en col·laboració amb l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, oferirem un itinerari formatiu per emprendre en el sector cultural. Seran 5 sessions que tractaran sobre diferents àmbits que cal tenir en compte en els projectes culturals més una Jornada de Networking.

Dates: 5, 12, 19, 26 de març, 2 d’abril i 9 d’abril.

S’adreça a professionals del sector cultural (arts escèniques, música, arts visuals, llibre audiovisual i vídeojocs) de les comarques gironines que vulguin aprofundir en un o diversos àmbits.

Us deixem el detall del contingut que es tractarà a cada sessió:

  1. Pla de negoci
  • Introducció a l’elaboració del Pla de Negoci, incloent els següents aspectes:
  • Formes jurídiques (incidir en associacions i cooperatives-economia social)
  • Descripció de la Companyia, incloent missió, visió i valors artístics. Objectius a curt i llarg termini.
  • Anàlisi de Mercat: Identificació del públic objectiu (segments d’audiència). anàlisi de la competència (altres companyies i produccions). Estratègia de posicionament en el mercat cultural
  • Produccions i Serveis Artístics: Descripció detallada dels espectacles o serveis artístics. Estat de desenvolupament i plans futurs de creació artística.
  • Pla de Màrqueting i Comunicació: Estratègies de màrqueting i promoció cultural. Pla de comunicació (xarxes socials, mitjans de comunicació, relacions públiques). Previsió de vendes i objectius de creixement
  • Pla d’Operacions: Descripció dels processos de producció dels espectacles. Recursos necessaris, ubicació i infraestructures
  • Equip Creatiu i Directiu: Organigrama de la companyia. Necessitats de personal artístic i tècnic i plans de formació
  • Anàlisi Financera: Previsió d’ingressos i de despeses. Estat de situació financera (balanç). Flux de caixa (cash flow). Pla de finançament i inversions, estudi de possibles fonts de finançament.
  1. Pressupost de producció, finançament i sinèrgies en projectes
  • Com planejar el finançament d’ una producció així com els recursos humans i materials necessaris. Analitzar el projecte: què necessitem, de quins recursos disposem i quins d’aquests necessiten d’una inversió econòmica i quina capacitat d’inversió tenim. Explorar les diferents vies de finançament tant públic com privat i quines possibilitats de sinèrgies es poden dur a terme. Quins aspectes s’ha tenir en compte en els diferents conceptes que el conformen, la justificació i com recuperació la inversió realitzada.
  • Com es dissenya el pressupost d’explotació.
  1. Contractació laboral
  • Procediment i normes que s’han d’aplicar per contractar tant els intèrprets com la resta de treballadors i treballadores de la cultura que formen part de la vostra proposta escènica (tècnics i tècniques, productors i productores, etc.).
  • Conèixer el marc legal de contractació laboral.
  • Anàlisi de les formes jurídiques més habituals per constituir una companyia. Normativa aplicable a la contractació laboral personal auxiliar.
  • Contracte de treball. Continguts mínims. Cotització a la Seguretat Social segons el règim general i el règim especial d’artistes. Inclusió del cost de contractació en el pressupost.
  1. Estratègies de comunicació
  • Estratègies de comunicació i pla de comunicació. Habilitats i estratègies de comunicació necessàries per promoure i donar a conèixer un projecte artístic de manera efectiva i impactant. Com desenvolupar un pla de comunicació integral que permeti identificar els públics objectiu, transmetre els missatges clau de manera coherent i seleccionar els canals de difusió més adequats per arribar a l’audiència desitjada.
  1. La sostenibilitat, el gènere i l’accés
  • Estratègia de sostenibilitat: Claus per activar un itinerari de gestió ambiental amb impacte social. Com integrar de forma pràctica una visió holística de la sostenibilitat en totes les etapes de la cadena de valor del projecte. Relació entre cultura i sostenibilitat. Introducció al concepte d’estratègia de sostenibilitat i l’avaluació i la comunicació dels resultats.
  • El gènere i la importància d’un enfoc interjeccional: estudis i bones pràctiques
  1. Networking-Punt de trobada i intercanvi entre empreses, projectes i proveïdors del sector

INSCRIPCIONS A: https://www.ddgi.cat/formacioenxarxa/public/curs/94268-engega-el-teu-projecte-d-emprenedoria-cultural